allaroundphotosbydufva

UTSTÄLLNING PÅ GALLERI ICA KVANTUM

Kategori: Allmänt

Igår kväll hängde jag upp mina 29 foton ovanför köttdiskarna på ICA Kvantum, Bålsta Centrum.
Jag hade tänkt först att ställa ut 33 bilder men trodde det skulle bli för mycket.
Men det visade sig i alla fall att jag lätt hade fått plats med de 4 extra ...
Om jag ska lägga till dem bilderna så måste jag göra om listorna och nummerordningen, så jag hoppar över det.
Det blir för stökigt. Utställningen står och faller inte med ytterligare 4 bilder.
(Mycket tak på den här bilden, men det bjuder jag på!)
Fotot närmast högerkanten föreställer min dotter Majken och min pappa. Fotot heter således "Majken & Morfar"
Bilderna har jag satt fast på en cellpannå, en förträfflig uppfinning! Då slipper man rama in alla bilderna, vilket hade blivit alldeles för dyrt. Och tagit större plats att förvara när utställningen är klar. Cellpannåerna har jag köpt på Matton inne i Stockholm, http://www.mattonbutiken.se/, kostar 14 kr/st i den storleken jag använde. De finns även med en förklistrad sida men jag använde dubbelhäftade små kuddar.
Fotona heter (från vä) "Gamla kvarnen", "Glasverandan" och "Den vita bänken"
Stativen står ICA för. Jag satte fast en liten klutt med häftmassa i framkant på varje bild, så att de inte glider ner till fläskfilén. Kanske inte så fint med häftmassan men ibland så måste man bara vara praktisk och inte estetisk.
Från vänster:" For sale!", "Kockbacka i fullmåne" och "Dagsländan". Alla i sepiaton som min kamera har som inbyggd konstfilter.
Utställningen kommer att vara under hela mars månad. Ni som har vägarna förbi  - missa inte!
Köp lite potatis när ni ändå är där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: