allaroundphotosbydufva

SYNÖVE STARTAR BLOGG "READ ALL ABOUT IT!!"

Kategori: Allmänt

Välkomna till All around photos by Dufva!
Här tänkte jag visa upp mina bilder i ett ytterligare forum.
Jag har redan en hemsida (se länk) och jag är ansluten till en bildbyrå för amatörfotografer.
Hoppas på att jag får lite fler läsare jag hade på min gamla blogg som jag startade för 4 år sedan och som levde en tynande tillvaro. Nästan hela tiden.  Jag försökte starta upp den igen i höstas men jag fick aldrig någon inspiration. Endast transpiration.
Om du undrar över mitt förnamn, så är det norskt och betyder "Solgåva". De flesta som heter Synöve stavar Synnöve men prellen som döpte mig skrev fel i dopintyget. Jag har även haft "Maria" som tilltalsnamn men det tröttnade jag på för 17 år sedan. Så vissa säger fortfarande Maria (läs mina föräldrar och släktingar). Dufva är mitt efternamn som jag fått via giftermål med Magnus. Mitt efternamn som jag har haft hela livet, Borlaug, är norskt. Det finns ett litet, litet ställe i Norge som heter likadant, alldeles vid Sognefjorden. (Världens vackraste fjord!) Fast pappa och farfar är födda i staden Bergen. (Världens vackraste stad!)
Det är inget konstigt att heta Borlaug i Norge med andra ord. Bara i Sverige ...
Jag härstammar även från Finlands mörka skogar, ganska nära ryska gränsen, kyllä!
Så det kan hända att jag kommer skriva om både Norge och Finland här på bloggen.
Nu till något helt annat:
Under hela mars månad ställer jag ut 29 foton på Galleri ICA Kvantum, Bålsta Centrum.
Jag ska dit ikväll och hänga upp själva utställningen. Den kommer att vara på hyllan ovanför köttdisken!
Så det gäller att höja blicken från godsakerna. Eller du kanske är vegeterian och kommer således springa förbi snabbt?
Gör inte det! Du passerar mina bilder på väg till grönsaker/fruktavdelningen, så det är bara att stanna upp och spana in. Och du som fastnar vid kondishyllan; gå några meter till.
Bilden föreställer en söt valp på 4 veckor. Det enda jag minns av namnet på rasen är: petit ... nånting.
Vid tillfälle ska jag fråga grannen, det är deras valp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: